تبلیغات
وبلاگicon
ازدواج موقت - Lesbian
تاریخ : چهارشنبه 18 مرداد 1391 | 07:13 ق.ظ | نویسنده : صادق

یكی از گناهان كبیره كه در نصوص معتبر بر آن وعده عذاب داده شده و علاوه برای آن حد معین شده مساحقه است.

زنی به امام صادق (علیه السلام ) گفت :زنانی كه با یكدیگر مساحقه می كنند حدشان چیست؟

امام جعفر صادق (علیه السلام ) فرمود: حد زنا را دارد ( یكصد تازیانه ) به راستی چون قیامت شود آنها را می آورند و لباسهائی كه از آتش بریده شده بر آنها می پوشانند و مقنعه های آتشین بر سرشان می بندند و زیر جامه های آتشین به بدنشان می پوشانند و عمودهای آتشین در جوفشان فرو می كنند و آنها را در جهنم می اندازند " ای زن ! اولین قومی كه مساحقه بینشان رواج یافت قوم لوط بودند كه مردها به عمل لواط سرگرم شدند و زنان بی شوهر ماندند پس با یكدیگر مشغول مساحقه شدند چنان كه مردان باهم مشغول عمل لواط شدند و هنگام نزول عذاب همگی به هلاكت رسیدند .

و در حدیث دیگر فرمود )):به خدا سوگند مساحقه زنای بزرگ است))

و نیز حضرت در پاسخ زنی كه از مساحقه زنان با یكدیگر پرسیده بود فرمود )) در جهنم اند چون قیامت شود چادرهایی از آتش بر آنها پوشیده می گردد و عمودهای آتشین در باطن و عورتهایشان داخل می كنند و آنها  را در جهنم می اندازند )) زن گفت از این عمل در قرآن مجید یادی نشده ؟ فرمود بلی عرض كرد كجا ؟ فرمود و اصحاب الرس .( سوره فرقان آیه 40)

در تفسیر صافی روایت مفصلی از حضرت امیر المومنین (علیه السلام ) درباره اصحاب رس نقل كرده است و همچنین مرحوم مجلسی هم آنرا در جلد 3 حیوة القلوب ذكر فرموده است برای اطلاع از سرگذشت ایشان و گناهی كه مرتكب می شوند كه از آن جمله مساحقه زنان بوده به كتب مزبور مراجعه شود.

كیفیت هلاكتشان را این طور بیان می فرماید خداوند باد سرخ سختی بر آنها فرستاد و زمین آنها هم آتش فشانی كرد و ابر سیاهی بالای سرشان نمودار شد و بر آنها صاعقه بارید به طوری كه همه را آب كرده هلاك ساخت.

هشدار : متاسفانه در جامعه ی ما افراد زیادی مشاهده می شوند که حاضرند با همجنس خود نزدیکی کنند و یا به عمل زنا دست بزنند اما رابطه ای مشروع و سالم در سایه ی ازدواج نداشته باشند . در مطالب گذشته به برخی از آثار سوء متعه اشاره شد اما در مواردی که جلوگیری از گناه ممکن نیست برای اینگونه افراد واجب شود . اما باز نباید فراموش شود که هر جوانی قبل از هر چیزی ابتدا باید هدفش را در ازدواج دائم قرار دهد . مشکلی که در این مسیر مطرح می شود مسایل مالی و مواردی دیگر است که با آیه ی قرآن در تضاد قرار می گیرد چرا که قبلا هم گفتیم ازدواج نکردن به خاطر فقر گناه است زیرا خداوند در قرآن اشاره کرده است که ازدواج کنید و از فقز نترسید که اگر مرد و زنی فقیرند خدا به لطف خود آنان را بی نیاز و مستغنی خواهد فرمود که خدا به احوال بندگان آگاه و رحمتش و سیع و نامتناهی است . باز در حدیثی از پیامبر اکرم آورده بودیم که به جوانی می گوید ازدواج کن و در غیر اینصورت اگر به خاطر نداری و فقر ازدواج نکنی از گنهکاران هستی . پس کسی که به خاطر فقر ازدواج نکند به صفت رازق بودن خدا شک کرده است . ( البته این نکته هم فراموش نشود معصومین قبل از توصیه به ازدواج از جوان می پرسیدند کار داری ؟ و اول او را امر به اشتغال می کردند و سپس توصیه به ازدواج . ) اما به طور کل با توجه به محتوای آیه می توان به این نتیجه رسید که تمام موارد فوق برای ازدواج دائم است ( چرا که ازدواج موقت مسئولیت مالی در پی ندارد جز مهریه و البته مهریه هم می تواند به صورت غیر مالی باشه مثل یاد دادن قرآن ) . از طرفی دیگر هم در روایات ازدواج موقت دوشیزگان و دختران باکره ( در صورت فضاهت و از بین رفتن بکارت ) کراهت دارد .( از بین رفتن بکارت عواملی غیر از ازدواج هم دارد که به آنها اشاره خواهد شد ) لذا یک جوان اولین چیزی که باید در نظر داشته باشد و دغدغه ی او باشد هدف قرار دادن ازدواج دائم است مگر در ضرورت ! ( و البته این که ضرورت چیست خود بحث مفصلی را می طلبد )



طبقه بندی: احکام و مسائل شرعی، همجنسگرایی،