تبلیغات
وبلاگicon
ازدواج موقت - توبه از لواط باعث نجات از آتش می شود
تاریخ : چهارشنبه 18 مرداد 1391 | 06:55 ق.ظ | نویسنده : صادق
 
در فروع كافی كتاب الحدود از حضرت امام جعفر صادق (ع) روایت می كند كه روزی حضرت امیرالمومنین (ع) در میان جماعت اصحاب بودند مردی آمد و گفت یا امیرالمومنین با پسری لواط نمودم پاكم كن ( یعنی بر من اجراء حد فرما )حضرت فرمود برو به خانه ات شاید سودائی در طبعت حركت كرده باشد ( چون اقرارت از روی كمال و شعور نیست ) روز دیگر آمد و همان اقرار را كرد و خواهش اجرای حد را تكرار نمود.

حضرت ثانیا فرمود به منزلت برو شاید سودائی در طبعت حركت كرده و چنین اقراری می كنی تا آنكه سه مرتبه باز گشته و همان طور اقرار و سپس خواهشش را تكرار كرد.در مرتبه چهارم حضرت فرمود كه پیغمبر (ص) در این واقعه سه حكم فرموده هر یك را میخواهی اختیار كن. یكی اینكه دست و پایت را ببندند و از كوه پرتابت كنند یا این كه با شمشیر ترا بكشند یا با آتش ترا بسوزانند؟

عرض كرد یا علی كدام یك از اینها دشوارتر است فرمود سوزاندن با آتش گفت آنرا اختیار كردم.

حضرت فرمود :تهیه كار خودت را بكن گفت چنین خواهم كرد پس برخاست و دو ركعت نماز خواند سپس گفت خدایا گناهی از من سرزده كه تو به آن دانایی و من از گناه خود ترسیدم و به نزد وصی رسول تو آمدم و از او خواهش كردم مرا از گناه پاك كند او مرا بین سه عقوبت مختار فرمود خداوندا من آن را كه سخت تر بود انتخاب كردم از تو می خواهم كه این عقوبت را كفاره گناهان من گردانی و مرا در آخرت با آتش خود در جهنم نسوزانی پس گریان برخاست و در گودال پر از آتش كه برایش آماده شده بود نشست آتش از اطرافش شعله می كشید.

حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام ) بر حالتش رقت فرمود و گریان شد و اصحاب همه به گریه درآمدند پس از آن حضرت فرمود بر خیز ای مرد كه ملائكه آسمان و زمین را به گریه درآوردی به درستی كه خداوند توبه ات را پذیرفت. برخیز و به آن گناهی كه كردی نباید برگردی.( توبه واقعی در صورتی قابل قبول است كه فرد هیچگاه به طرف آن برنگردد)

نكته :مشهور بین فقها آن است كه اگر گنهكار پس از اقرار و حاضر شدن برای اجرای حد توبه نماید امام مخیر است كه حد را اجراء كند یا نكند. چنانكه در حدیث مزبور امام (ع) از اجراء حد صرفنظر كرد و این اختیار اجرای حد مخصوص موردی است كه گناه با اقرار گنهكار ثابت شود نه با شهادت شهود كه در این صورت توبه گنهكار در اجراء نمودن حد تاثیری نداشته و حتما باید حد اجرا شود.