تبلیغات
وبلاگicon
ازدواج موقت - خبر _تاریخ: 11 فروردین 1389_جوسازی «العربیه» علیه ازدواج موقت
تاریخ : پنجشنبه 22 تیر 1391 | 08:25 ق.ظ | نویسنده : صادق

تاریخ: 11 فروردین 1389

همه علمای اسلام معتقدند که ازدواج موقت در زمان پیامبر(ص) وجود داشت و گروهی از علمای اهل سنت می‌گویند در عصر خلیفه دوم و بوسیله او و گروه دیگری نیز می‌گویند در عصر خود پیامبر(ص) تحریم شد. ما پیروان اهل بیت(ع) به اتفاق معتقدیم که هرگز تحریم نشده و به قوت خود باقی است.

    

به گزارش شیعه آنلاین، شبکه خبری «العربیه» که از سوی دولت وهابی عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی می شود و همواره سیاست و مواضع ضدایرانی، ضدشیعی و ضدمقاومتی را در پیش گرفته، روز گذشته در خبری مدعی شد که اکثر زنان شیعه در عربستان سعودی خواستار حرام اعلام شدن ازدواج موقت هستند.

شبکه العربیه در این خبر خود گفت: بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط این شبکه، حدود 56 درصد از زنان شیعه عربستان که در شهرهای شیعه نشین قطیف، أحساء، دمام و ... دارند، مخالفت شدید خود با پدیده ازدواج موقت را اعلام کرده و خواستار تحریم آن از سوی مراجع تقلید و علماء هستند.

قابل ذکر است این ادعا در حالی توسط شبکه خبری العربیه مطرح شد که چندی پیش خبر افزایش چشمگیر ازدواج موقت در شهرهای مختلف عربستان سعودی به ویژه مکه‌ مکرمه و مدینه منوره اعلام شد. در خبر مزبور چنین آمده بود: مقامات مسئول در جاکارتا پایتخت اندونزی فاش کردند تعداد دختران اندونزیایی که برای ازدواج موقت به عربستان سعودی سفر می‌کنند، طی 3 ماه اخیر چندین برابر شده است. این دختران با اهداف یافتن کار و یا کارگری در منازل سعودی‌های ثروتمند به عربستان سفر کرده‌اند اما بعد از رسیدن به ازدواج عربستانی‌ها در می‌آیند!

ازدواج موقت نزد اهل سنت
گفتنی است همه علمای اسلام معتقدند که ازدواج موقت در زمان پیامبر(ص) وجود داشت و گروهی از علمای اهل سنت می‌گویند در عصر خلیفه دوم و بوسیله او و گروه دیگری نیز می‌گویند در عصر خود پیامبر(ص) تحریم شد. ما پیروان اهل بیت(ع) به اتفاق معتقدیم که هرگز تحریم نشده و به قوت خود باقی است.

در این عقیده عده‌ای کمی از علمای اهل سنت با ما موافق‌اند و عده‌ای بیشتر مخالف و آن را به رخ ما کشیده و ایراد می‌کنند در حالی که نه تنها جای ایراد نیست، بلکه نقطه قوتی برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی است. جالب این که حتی منکران ازدواج مؤقت (یعنی غالب اهل سنت) هنگامی که تحت فشار جوانان و دیگر اقشار محروم (از ازدواج دائم) قرار گرفته‌اند تدریجا به نوعی ازدواج – شبیه ازدواج موقت – تن در داده‌اند و آن را "ازدواج مسیار" نامیدند، هر چند نام آن را ازدواج موقت نمی‌گذارند اما در عمل هیچ تفاوتی با ازدواج موقت ندارد.

به این ترتیب اجازه می‌دهند فرد نیازمند به ازدواج، با زنی ازدواج دائم کند در حالی که قصد دارد بعد از مدت کوتاهی او را طلاق دهد و با او شر ط می‌کند که نه حق نفقه داشته باشد و نه شب خوابی و نه ارث! یعنی دقیقا شبیه ازدواج موقت با این تفاوت که در ازدواج مسیار با طلاق جدا می‌شوند و در ازدواج موقت با پایان مدت یا بخشیدن باقی مانده ی مدت آن ازدواج به پایان می‌رسد. آنها که ازدواج موقت را انکار می‌کنند اما به نام ازدواج مسیار به آن رو می‌آورند در واقع اسمش را نمی‌آورند اما خودش را می‌آورند.