تبلیغات
وبلاگicon
ازدواج موقت - خبر _ تاریخ: 12 خرداد 1388
تاریخ : پنجشنبه 22 تیر 1391 | 07:51 ق.ظ | نویسنده : صادق

تاریخ: 12 خرداد 1388

مقامات مسئول در جاکارتا پایتخت اندونزی فاش کردند تعداد دختران اندونزیایی که برای ازدواج موقت به عربستان سعودی سفر می‌کنند، طی 3 ماه اخیر چندین برابر شده است. این دختران با اهداف یافتن کار و یا کارگری در منازل سعودی‌های ثروتمند به عربستان سفر کرده‌اند اما بعد از رسیدن به ازدواج عربستانی‌ها در می‌آیند!


به گزارش شیعه آنلاین، این مقامات اندونزیایی در ادامه افزودند: این دختران با کمک شرکت‌های اندونزیایی اعزام کارگر، خود را به عربستان سعودی می‌رسانند و بیشتر به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره انتقال داده می‌شوند. البته بیشتر خانواده‌های این دختران از ازدواج مؤقت دختران خود خبر داشته و از این مسأله رضایت کامل دارند تا شاید به اصطلاح راهی باشد برای ثروتمند شدن آنان!

در همین راستا هر ساله سفارت عربستان سعودی در جاکارتا هزاران هزار شکایت از سوی خانواده‌های این دختران دریافت می‌شود که از وضعیت به وجود آمده برای فرزندانشان شکایت داشته و خواستار رسیدگی فوری به آن را دارند زیرا این شهروندان عربستانی حتی قوانین و احکام ازدواج مؤقت را زیر پا گذاشته و به نام آن، انواع رفتارهای غیراخلاقی را مرتکب می‌شوند. البته بسیاری از این دختران اندونزیایی نیز از ازدواج با جوانان و مردان عربستانی ابراز رضایت کرده‌اند زیرا خود را خوشبخت می‌دانند.

"نجم الدین فواد" سرکنسولگری اندونزی در عربستان سعودی در این باره می‌گوید: تعداد زیادی از این دختران نیز فرزنددار می‌شوند. تابدین لحظه نام بیش از 600 کودک سعودی – اندونزیایی را در سفارت ثبت کرده‌ و گذرنامه اندونزی را دریافت کرده‌اند.

                             
ازدواج موقت نزد اهل سنت
گفتنی است همه علمای اسلام معتقدند که ازدواج موقت در زمان پیامبر(ص) وجود داشت و گروهی از علمای اهل سنت می‌گویند در عصر خلیفه دوم و بوسیله او و گروه دیگری نیز می‌گویند در عصر خود پیامبر(ص) تحریم شد. ما پیروان اهل بیت(ع) به اتفاق معتقدیم که هرگز تحریم نشده و به قوت خود باقی است. در این عقیده عده‌ای کمی از علمای اهل سنت با ما موافق‌اند و عده‌ای بیشتر مخالف و آن را به رخ ما کشیده و ایراد می‌کنند در حالیکه نه تنها جای ایراد نیست، بلکه نقطه قوتی برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی است. جالب این که حتی منکران ازدواج موقت (یعنی غالب اهل سنت) هنگامی که تحت فشار جوانان و دیگر اقشار محروم (از ازدواج دائم) قرار گرفته‌اند تدریجا به نوعی ازدواج – شبیه ازدواج موقت – تن در داده‌اند و آن را "ازدواج مسیار" نامیدند، هر چند نام آن را ازدواج مؤقت نمی‌گذارند اما در عمل هیچ تفاوتی با ازدواج موقت ندارد. به این ترتیب اجازه می‌دهند فرد نیازمند به ازدواج، با زنی ازدواج دائم کند در حالی که قصد دارد بعد از مدت کوتاهی او را طلاق دهد و با او شر ط می‌کند که نه حق نفقه داشته باشد و نه شب خوابی و نه ارث! یعنی دقیقا شبیه ازدواج موقت با این تفاوت که در ازدواج مسیار با طلاق جدا می‌شوند و در ازدواج موقت با پایان مدت یا بخشیدن باقی مانده ی مدت آن ازدواج به پایان می‌رسد. آنها که ازدواج موقت را انکار می‌کنند اما به نام ازدواج مسیار به آن رو می‌آورند در واقع اسمش را نمی‌آورند اما خودش را می‌آورند.