تبلیغات
وبلاگicon
ازدواج موقت - پاسخ
تاریخ : دوشنبه 19 تیر 1391 | 07:38 ق.ظ | نویسنده : صادق

گروهی از انسان های کم خرد و بی منطق با وارد نمودن شبهاتی به ازدواج موقت میخواهند به تشیع ضربه بزنند و حتی ائمه علیهم السلام را با این شبهات لکه دار کنند و تهمت های ناروایی را به آنها نسبت میدهد.

این موارد را در وب سایت ها و شبکه های ماهواره ای اهل تسنن و وهابی ها می توان مشاهده نمود.ازدواج را زنا میخوانند و نسبت ازدواج موقت را به همسر امام زمان عجل الله فرجه الشریف میزنند.

آنها آنقدر بی فکر و احمق هستند که حتی به خودشان کمی زحمت نداده اند در مورد احکام این ازدواج کمی مطالعه و تحقیق کنند.

هر مسلمانی میداند که هر زنی فقط میتواند یک شوهر داشته باشد و اگر شوهر اول فوت کند باید عده نگهدارد وبعد اگر خواست ازدواج کند اما این افراد احمق حتی این مسائل را نمی دانند.

جالب است وقتی بخواهند حلال بودن و پاک بودن ازدواج موقت را زیر سوال ببرند این سوال را میپرسند:

آیا شما دوست دارد مادر و خواهرتان برای یکی دو ساعت به ازدواج موقت مرد ها در بیایند  و یا  آیا خود او برای عمل نكاح موقت راضی می‌شود و آیا آن را برای خواهر، دختر و خویشاوندان نزدیک خود جایز و تقرب الهی می‌داند؟.....

 

پاسخ من به این سوال این است که:

اولا باید در نظر گرفت که یک خانوم از نظر شرعی نمیتواند در یک زمان بیشتر از یک شوهر داشته باشد چه در ازدواج دائم و چه در ازدواج موقت یعنی هر زنی فقط میتواند یک شوهر داشته باشد پس نمیتوان به زنان شیعه این تهمت را بزنند که زن های متأهل شیعه زنا میکنند و صیغه ی مردان دیگری در می آیند.

دوما در مورد این جمله که میگویند آیا غیرت شما اجازه میدهد مادر یا خواهر شما به ازدواج موقت مردی در بیاید باید عرض کنم که ما انسان ها در بعضی مواقع عیرت و احساسات بی جا وبی مورد داریم مثلا خیلی از آدم ها وقتی مادرشان بیوه میشوند دیگر خوششان نمی آید مادرشان با مرد دیگری ازدواج کند و یا کسی به خواستگاری مادرشان بیاید و به مادرشان خطاب میکنند چطور میتوانی بعد از پدر با مرد دیگری باشی و عاشق مرد دیگری بشوی  و جملات دیگر...

باید عرض کنم که بسیاری از افرادی که شبهه ای  را رواج میدهند و میخواهند به وسیله ی احساسات  و غیرت  اصولی را تضعیف کنند که غیرت یک غریزه است آن شبهه  را به مردم  میخورانند و به مغذشان تزریق میکنند

حال میخواهم منطقی و عاقلانه به این مسئله بنگرید:

وقتی یک زنی همسرش فوت میکند و یا زنی از همسرش طلاق میگیرد باید برای ادامه ی زندگی خود چه برنامه ای داشته باشد

زنی که همیشه یک مرد بالای سرش بوده و حامی و سرپرستش بوده و حالا نیست باید این زن چه کند؟

آیا فرزندانش ویا خیشاوندان این زن بی همسر میتوانند تمام نیاز ها و خواسته هایی که شوهرش آنها را رفع میکرد را اینک آنها  رفع کنند؟

نیاز های یک زن  فقط نیاز های مادی و رفاهی نیست بلکه از همه مهم تر یک زن با روحیه ی حساس ولطیفش نیاز به رابطه های عاطفی و محبت آمیز دارد

آیا فرزندانش یا خواهر و برادران و غیره تا چه اندازه میتوانند این چونین نیازهایی را رفع کنند؟

آیا نیاز جنسی و...را میتواند با آنها در میان بگذارد ؟اگر در میان بگذارد که صد در صد یک رابطه ی حرام به وجود می آید. پس در نتیجه این چنین زنی یا باید مجدداً ازدواج دائم  کند یا باید خود را از نظر روابط جنسی و تحریک آمیز و زناشویی کنترل نماید

اما انصافا به خوبی از عهده ی این کار بر می آید؟

آیا با این کار به خود ضربه ای وارد نمی کند؟

آیا خود را از داشتن یک لذت حلال محروم نمی سازد؟

آن چیز که مهم است ازدواج است وآن هم دائم  ولی با وجود اینکه این خانوم دیگر نمیتواند ازدواج دائم داشته باشد از این جهت که یا محیط و یا اطرافیانش اجازه ی این امر خیر وحیاطی را به او نمی دهند ویا این که اصلا خواستگاری برای او پیدا نمی شود او باید چه کند؟

برای او خیلی سخت است که جلوی شهوت که یک غریزه ی انسانی است را بگیرد ،غریزه ای که باید آن را در جای خودش و با روش صحیحی که اسلام بیان نموده صرف کرد.

حال باید چه کند؟آیا با وجود اینکه اسلام راه حل خیلی ساده و قانونمند ودقیقی که جلو راه این افراد گذاشته صحیح است که این فرد به خود مشقت و سختی دهد؟

این جلو گیری و ممنوعیتی که برای خود گذاشته در بسیاری از مواقع موجب بیماری های روحی روانی میشود همانند افسردگی و پریشانی و احساس غم و احساس بی هدفی در زندگی

ازدواج موقت فقط برای ایجاد روابط جنسی نیست بلکه میتوان به صرف یک روابط عاطفی ومأنوسانه باشد برای همین در رساله ی هر مرجعی به این موضوع اشاره شده که اگر این عقد ازدواج برای لذت بردن هم نباشد ویا اینکه شرط شود که آمیزش جنسی در آن نباشد عقد صحیح است.

خلاصه ی مطلب: زنی که نمیتواند ازدواج دائم داشته باشد  و همچنین   صلاحیت ازدواج موقت  را داشته باشد و میخواهد شهوت خود را از راه حلال و شرعی صرف کند ازدواج موقت برای او سزاوار است.